Інфекційні хвороби. Дорослі інфекційні хвороби. Гігієна та профілактика.
Завдання № 1. Робота з підручником стор. 174, впр. 2, 3, 4 – вивчити слова;
стор. 175, впр.5 робота з текстом:
прочитати текст, зробити аудиозапис читання тексту і вислати вчителю для перевірки якості читання;
виконати усний переклад тексту;
письмово, виконати в зошиті переклад словосполучень і слів з прочитаного тексту:
from one person to another, by different ways, through the nose and mouth, through the blood, isolated immediately, medical workers, to prevent spread of infection, diseases are caused by, bacteriological tests, Prodromal symptoms, the characteristic features, local symptoms, type of the rash, natural immunity, an artificial immunity, prophylactic vaccination, look after patients, wear a mask.
впр. 7, стор. 175 виконати письмово в зошиті.
Завдання № 2. Переглянути відео з теми. Заповнити таблицю. Дати письмові відповіді на запитання після перегляду відео.
Teacher’s questions
Student’s answers
1. What are infectious diseases?
2. What infectious diseases are global problem? What of them are leading course of death?
3. What protective measures can death have reduced?
4. What infectious diseases are 3 of top 10 causes of death from 2012 till even now?
5. What happens with infection if we have immune system?
6. What happens with infection if we don’t have immunity?
7. Carriers, who are they?
8. What are Zoonotic Diseases?
9. What animals can transmit leptospiroses, toxoplasmosis, rabies, campylobacter?
10. What is Vector – Borne diseases? Give some examples of vector-borne diseases?
Завдання № 1. Переглянути відео “The Story of Ebola”. Дати письмові відповіді на запитання після перегляду фільму.
Teacher’s questions
Student’s answers
1. What ways of Ebola transmission do you know? How does Ebola get into human organism?
2. What symptoms of Ebola do you know? What infection disease has the same or looks like symptoms as the Ebola?
3. What human fluid can Ebola contain?
4. If somebody die from Ebola, is his/her dead body contagious?
5. What recommendations or protective measures did the nurse give to the family?
6. What medical staff did with the dead body of Ebola patient?
7. What is incubation period of Ebola?
Завдання № 2. Переглянути відео “The Story of Cholera”. Дати письмові відповіді на ствердження «Правда/Неправда».
True
False
1. Tiny germs of Cholera are big to see.
2. Cholera germs are carried home by flies, people, water, food, fingers, etc.
3. Symptoms of cholera: diarrhea pouring likes water.
4. Special drink is water.
5. Boil water 5 minutes.
6. Wash hands with soap before and after going toilet.
7. Built toilet away the river about 50 meters.
8. We have to wash, pill, cook food, eat hot our food, filter and boil water, p[protect it from the flies.
Завдання № 3. Переглянути відео “The Plague 101” National Geographic. Скласти запитання до відео.
Викладач Овчаренко Тетяна Сергіївна Предмет Англійська мова 1 А л/с Дата 20.05.21 Тема Адміністративний та політичний устрій США. Завдання № 1. Погляньте на табличку, як утворений політичний устрій США. Виконайте переклад незнайомих слів. Роздрукуйте (або замалюйте) табличку в зошит. Переглянути відео з теми. Поглянути на White House через веб камеру. https://www.earthtv.com/ru/%D0%BA%D0%B0%D0%BC%D0%B5%D1%80%D0%B0/%D0%B2%D0%B0%D1%88%D0%B8%D0%BD%D0%B3%D1%82%D0%BE%D0%BD-%D0%B1%D0%B5%D0%BB%D1%8B%D0%B9-%D0%B4%D0%BE%D0%BC/editors-pick https://www.earthcam.com/usa/dc/washingtonmonument/?cam=wamo Завдання № 2. Прочитайте текст. Виконайте завдання. LAWMAKING PROCEDURE IN THE USA TEXT Vocabulary 1. the House of Representatives – Палата Представителей 2. the introduction of a bill to the Congress – внесение законопроекта на рассмотрение Конгресса 3. a constituent – избирательный округ 4. an appropriate committee – соответствующий комитет 5...
Викладач Овчаренко Тетяна Сергіївна Предмет Англійська мова (за професійним спрямуванням) 4 - А л/с Дата 22.02.2021 Тема Розлади та захворювання органів травної системи. Завдання № 1 . Письмово. Translate the following sentences into English paying attention to the using of the Active and Passive Continuous Tenses: 1. Зараз лікар лікує хворого з приводу запалення підшлункової залози. 2. Нині цей хворий лікується в нашому відділені з приводу запалення порожньої кишки. 3. Медична сестра заповнювала температурні листи пацієнтів о 9 годині ранку. 4. Температурні листи пацієнтів заповнювались медичною сестрою о 8 годині ранку. Translate the following words into English: Сфінктер; шлунок; слизова оболонка; дно; ділянка, сектор; пілоричний; виробляти, створюват...
Викладач Овчаренко Тетяна Сергіївна Предмет Англійська мова (за професійним спрямуванням) 4 - А л/с Дата 01.02.2021, 08.02.21 Тема №1 Тема № 2 Серцево – судинна система. Склад крові, серце, судини. Хвороби серцево – судинної системи. Профілактика серцево – судинних захворювань. Завдання № 1. Read the following text: вислати аудиозапис вчителю. BLOOD Blood is classified as a connective tissue, consisting of cells and cell fragments surrounded by a liquid matrix. The total blood volume in the average adult is approximately 4 to 5 L in females and 5 to 6 L in males. Blood makes up approximately 8% of the body's total weight. The cells and cell fragments are the formed elements, and the fluid matrix is the plasma. The formed elements of the blood include several types of highly specialized cells and cell fragments. They are grouped into three major categories. Approximately 95% of the...
Комментарии
Отправить комментарий