Інфекційні хвороби. Дорослі інфекційні хвороби. Гігієна та профілактика.
Завдання № 1. Робота з підручником стор. 174, впр. 2, 3, 4 – вивчити слова;
стор. 175, впр.5 робота з текстом:
прочитати текст, зробити аудиозапис читання тексту і вислати вчителю для перевірки якості читання;
виконати усний переклад тексту;
письмово, виконати в зошиті переклад словосполучень і слів з прочитаного тексту:
from one person to another, by different ways, through the nose and mouth, through the blood, isolated immediately, medical workers, to prevent spread of infection, diseases are caused by, bacteriological tests, Prodromal symptoms, the characteristic features, local symptoms, type of the rash, natural immunity, an artificial immunity, prophylactic vaccination, look after patients, wear a mask.
впр. 7, стор. 175 виконати письмово в зошиті.
Завдання № 2. Переглянути відео з теми. Заповнити таблицю. Дати письмові відповіді на запитання після перегляду відео.
Teacher’s questions
Student’s answers
1. What are infectious diseases?
2. What infectious diseases are global problem? What of them are leading course of death?
3. What protective measures can death have reduced?
4. What infectious diseases are 3 of top 10 causes of death from 2012 till even now?
5. What happens with infection if we have immune system?
6. What happens with infection if we don’t have immunity?
7. Carriers, who are they?
8. What are Zoonotic Diseases?
9. What animals can transmit leptospiroses, toxoplasmosis, rabies, campylobacter?
10. What is Vector – Borne diseases? Give some examples of vector-borne diseases?
Завдання № 1. Переглянути відео “The Story of Ebola”. Дати письмові відповіді на запитання після перегляду фільму.
Teacher’s questions
Student’s answers
1. What ways of Ebola transmission do you know? How does Ebola get into human organism?
2. What symptoms of Ebola do you know? What infection disease has the same or looks like symptoms as the Ebola?
3. What human fluid can Ebola contain?
4. If somebody die from Ebola, is his/her dead body contagious?
5. What recommendations or protective measures did the nurse give to the family?
6. What medical staff did with the dead body of Ebola patient?
7. What is incubation period of Ebola?
Завдання № 2. Переглянути відео “The Story of Cholera”. Дати письмові відповіді на ствердження «Правда/Неправда».
True
False
1. Tiny germs of Cholera are big to see.
2. Cholera germs are carried home by flies, people, water, food, fingers, etc.
3. Symptoms of cholera: diarrhea pouring likes water.
4. Special drink is water.
5. Boil water 5 minutes.
6. Wash hands with soap before and after going toilet.
7. Built toilet away the river about 50 meters.
8. We have to wash, pill, cook food, eat hot our food, filter and boil water, p[protect it from the flies.
Завдання № 3. Переглянути відео “The Plague 101” National Geographic. Скласти запитання до відео.
Викладач Овчаренко Тетяна Сергіївна Предмет Англійська мова 1 А л/с Дата 10.05.23 Тема 1. Сполучені Штати Америки (США). Історичні етапи розвитку Америки. Завдання № 1. Прочитати текст. Виконати його усний переклад. Christopher Columbus. The discovery of America Christopher Columbus was born in 1451 in Italy . His father and both grandfathers were cloth makers . He probably worked as a weaver before going to sea. We don't know much about Christopher Columbus . He had blue eyes and red hair. He lived in Spain for a long time. He married the daughter of a sea captain. For some time he earned his living partly by making sea voyages , and partly by drawing maps and selling them . In the fifteenth century most people thought that the earth was flat . They didn’t believe that India lay beyond the Atlantic Ocean . They knew only three continents: Europe, Asia and Africa. Christopher Columbus was sure that our planet was round . He decided to reach India by sailing to the we
Викладач Овчаренко Тетяна Сергіївна Предмет Англійська мова (за професійним спрямуванням) 4 - Б л/с Дата 04.11.21 Тема Основні види сприйняття: смак, дотик, зір, слух. Око. Вухо. Завдання № 1. Лексикологія. Вдосконалюємо вивчення нових слів з теми. Для цього перейдіть за посиланням. Я изучаю Sensory System на Quizlet: https://quizlet.com/fr/636646212/sensory-system-flash-cards/?x=1jqU&i=2uot5o Вчителю висилаєте фото з результатами. Завдання № 2. Аудіювання. Перегляньте уважно відео з теми. Після перегляду дайте письмові відповіді на запитання. Фото вишліть вчителю для перевірки. 1. What organ is responsible for tasting? 2. What is collecting information about different tastes? 3. What are the basic tastes? 4. What is Umami? 5. What part of the tongue do we feel sweet, bitter, sour, umami? 6. What are the main functions of the sense of touch? 7. What sense organ is responsible for pain feeling? 8. What are the skin layers? 9. What are the parts of the eye? 10. What three tiny
Викладач Овчаренко Тетяна Сергіївна Предмет Англійська мова 1 А с/с, І - ІІ бригади Дата 09.06.22 Тема Географічне положення США (природні ресурси). Адміністративний та політичний устрій США Завдання № 1. Переглянути відеоролик з теми. Виконати письмове завдання після перегляду. https://es.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/United_States_of_America_(USA)/USA_physical_features_-_geographical_features_ux20484iq https://drive.google.com/file/d/1zp2EBvDC5nHRgWHdkXMe1JVgQBLC9Xe9/view?usp=drivesdk Завдання № 2. Пройти онлайн тест з теми. Результати вислати вчителю. https://www.google.com/amp/s/play.howstuffworks.com/amp/quiz/north-american-geography-quiz https://lizardpoint.com/geography/usa-rivers-quiz.php https://www.allthetests.com/quiz23/quiz/1186413530/Rivers-of-the-US-Quiz https://www.purposegames.com/game/600 ІІ частина завдання Завдання № 1. Погляньте на табличку, як утворений політичний устрій США. Виконайте переклад незнайомих слів. Переглянути в
Комментарии
Отправить комментарий